söndag 3 juli 2011

fake tounge sharp tounge silver tounge

tips: Tankesmedjan i P3, Hanna Källebo Neikters fotografier, The Raincoats,
(bandet)"sommargrönsaker"-fryspåse á 10 spänn på Matrebellen i hökarängen (innehåller bäbismorötter, gröna ärtor, hari coverts eller hure stavas och blomkål).....
Och sen vill jag ha tips på bra gay-klubbar i sthlm!

Iaf, en såndär sommar-påse är fett värt att köpa. Jag vart hungrig nyss och lagade sjukt billig, snabb, god och näringsrik mat:

Ingredienser:
Så mycket såndär sommarpåse-mix du är hungrig på (alltså typ en fjärdedel a 2,5 kronor!)
Lite fryst spenat om du har det hemma för järnets skull
Röda linser
en halv buljongtärning
lite passerade tomater
olivolja
kryddor: oregano, salt, peppar, soja, vitpeppar, kryddpeppar, lite god currychilipeppar, spiskummin

Tillagning:
Häll i det frysta i en kastrull med olja, låt det tina tillsammans med soja och oregano och när det nästan är tinat häll på tomat och resten av kryddorna. Simultant med detta: Koka linser med buljong och lite olja, jag hade svampbuljong för min grönsaks var slut men det blev faktiskt väldigt gott. Ja då var det KLART! KAZAAM! Tar typ 6 minuter!!!
(jag väljer att koka linserna till och äta som om de vore typ ris, gillar det så.. hehe)

Porträtt av mig och min och Mollys katt Judas, taget av Molly.
/C

1 kommentar: