tisdag 12 juli 2011

(kontextet till citatet:"Förutom det utbredda intresset bland heterosexuella män för mormorsporr, överviktiga kvinnor och shemales, säger Ogi Ogas att han förvånas över hur populärt det är bland män att titta på andra mäns penisar på nätet – stora penisar. http://www.dn.se/livsstil/porrsurfandet-avslojar-fantasierna)

"– Vi har kommit fram till att det finns ett biologiskt svar, att män fungerar som primater där penisen är ett socialt verktyg som indikerar aggression, sexuellt intresse samt markerar revir. Därför bevakar djur andras penisar. Schimpanser tänds av att se en annan hane para sig, och vill då själv vara mer rigorös, menar Ogi Ogas."  Är ett citat från en av författarna till boken "A billion wicked thoughts" Ogi Ogas och Sai Gaddam. Boken, som författarna själva ser som "tidernas största undersökning av människans sexuella begär", är en kartläggning av porrsurfing på internet över hela världen. Vad jag undrar angående citatet,(då innan jag läst boken utan endast läst denna artikel: http://www.dn.se/livsstil/porrsurfandet-avslojar-fantasierna) är, detta biologiska svar... Alltså. "Har kommit fram till att det finns ett biologiskt svar".. Vadå han-schimpanser bevakar andras penisar? Är det inte snarare så att djuret bevakar hela det andra djuret, inte ba live-irl-streamar en annan apas kuk? Och "schimpanser tänds av att se en annan hane parar sig" - hallå? Kanske tänds schimpans-hanen av att det är parning going on. Och detta "och vill själv då vara mer rigorös", alltså, jag visste inte vad detta ord betydde då jag läste så jag slog upp det:

rigorös  rigorö´s, som är mycket hård och fordrande och som ska följas på ett exakt sätt (om regel e.d.); (försvagat) noggrann.
Hur FAN vet dessa två manliga författare att det är det schimpanshanen tänker? Den ba "oj, en hane parar sig med en hona, nu vill jag titta på det och oj vad kåt jag blir av detta... nu vill jag också para mig men hårdare och liksom HELT JÄVLA KOMPLETT PENETRERING.
?!?!?!??!?!! Alltså jag önskar jag orkade skriva mer utförligt men jag ba pallar inte. Denna typ av forskning, när man för det första tolkar andra djur ur ett maskulint mänskligt perspektiv är SÅ missvisande. Plus! Denna typ av uttalanden av två författare som genom att ha kollat på porr i 100 timmar etc som research säger sig ha "kommit fram till att det finns ett biologiskt svar" till att män porrsurfar BIG DICK är bara ännu mer cementerande och bara brer på den utbredda homofobin. Att en man porrsurfar stor kuk-klipp MÅSTE betyda och biologiskt sett gå att förklara med att det handlar om att mannen eggas av det på det viset att han blir sugen på att knulla honan ännu hårdare och mer ordentligt.
HERREGUD.

1 kommentar:

  1. överlag är ju förklaringsmodeller som är uppbyggda på biologi helt missvisande, iaf om det förs fram på det här viset som i artikeln. biologi är ju inte ngt evigt sant och förutbestämt, lika lite som att social konstruktion är den enda sanningen. biologi ÄR ju omgivningen, evolution är ju något som sker, i samband med gener, typ det att vi har en konkret kropp att använda, och den konkreta kroppens omgivning. vår biologi är programmerad till att våra kroppar nuförtin ska bli äldre och längre än för 700 år sen, för att vår omgivning och sociala konstruktionerna gynnar en sån utveckling av biologin.

    ingenting är ju särskilt ifrån varandra, det finns inte två olika motpoler, biologi och sociala konstruktioner. sen vill ju så jävla många forskare som letar efter könsbeteende i naturen bara bevisa sin egen tes. som forskning överlag iofs. men det är så missvisande att dra till med biologiska förklaringsmodeller. det första man kan slopa artikeln på är ju egentligen att vi är människor och inte schimpanser. om en ska vara krass liksom

    SvaraRadera